ویرایشگر گوتنبرگ چیست؟

عناوین

ویرایشگر های وردپرس

اگر نگاه دقیقی به آمار های وب سایت های اینترنتی بندازید خواهید دید که طراحی وب سایت ها با کمک سیستم های مدیریت محتوا از زمانی که این سیستم ها ارائه شدند تقریبا به این سمت کشیده شده اند و امروزه بسیاری از افراد برای طراحی و راه اندازی یک وب سایت از وردپرس استفاده می کنند.

پس از رشد وردپرس و پیشرفت آن ابزارها و امکانات بسیاری در اختیار کاربران برای طراحی صفحات وب سایت قرار گرفت. در واقع اگر بخواهیم بگوییم که این سیستم های مدیریت محتوا در ابتدا به چه صورت کار می کردند باید گفت که آنها دارای یک هسته پردازشی بودند و به عنوان یک موتور از یک زبان برنامه نویسی به شمار می رفتند که می توانستند یک وب سایت را راه اندازی کنند و ارتباط آن را با وب سرور برای پردازش داده ها حفظ نمایند.

به طور کلی سیستم های مدیریت محتوا توانسته اند امکانات جانبی مختلفی را به برنامه نویسان ارائه کنند که آنها بتوانند با کمک این امکانات یک برگه یا نوشته جدید را به راحتی به وب سایت خود اضافه نمایند و در نهایت آن را با سایر برگه هایی که وجود دارد مرتبط سازند.

زمانی که وردپرس تازه ارائه شده بود فایل ها به طور کامل با کد نویسی و به صورت مستقیم ویرایش می شدند اما پس از گذشت زمان و ارائه ویرایشگرها همه چیز تغییر کرد.

گوتنبرگ وردپرس

تفاوت ویرایشگر گوتنبرگ با ویرایشگرهای های دیگر چیست؟

تفاوت کلی ویرایشگر گوتنبرگ با دیگر ویرایشگرها بر سر بلوک ها است. کاربران می توانند با استفاده از بلاک ها هر بخش جدیدی را که بخواهند به محتوای خود اضافه کنند، در صورتی که ویرایشگر قدیمی وردپرس، یعنی ویرایشگر کلاسیک فقط یک پنجره متنی ساده بود.

چرا گوتنبرگ؟

اکنون این سوال را از خود خواهید پرسید: اگر وردپرس قبلاً یک ویرایشگر پیش فرض عملکردی داشت، چرا گوتنبرگ ایجاد شد؟ چند دلیل وجود دارد، اما دلیل اصلی آن تغییر روندها است.

البته هیچ مشکل ذاتی در ویرایشگر تصویری کلاسیک وردپرس وجود ندارد. با این حال، برخی از افراد دریافتند که آن ویرایشگر وردپرس فاقد گزینه های مورد نیاز است و گاهی به راه حل های جایگزین روی می آورند. افزونه های بسیاری وجود دارد که نوع ویرایش خاصی را ارائه می دهند مانند افزونه های صفحه ساز مانند ویژوال کامپوزر.

آنچه مشخص شد این است که بسیاری از کاربران وردپرس دوست دارند بهتر از طریق این نوع ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن، محتوا ایجاد کنند. به هر حال، استفاده از آنها بصری و همه کاره خواهد بود. با افزودن Gutenberg ، هدف این بود که کاربران مجبور به جستجوی یک افزونه نباشند تا از این قابلیت در سایت های خود استفاده کند.

ویژگی های ویرایشگر گوتنبرگ

هر بلاک تنظیمات خاص خود را دارد که در ستون سمت چپ ظاهر می شود و امکان تغییر را به شما می دهد.

برای دسترسی و ویرایش در ویرایشگر Gutenberg، به صفحه نوشته ها یا برگه ها بروید. ماوس را روی پست یا صفحه ای که می خواهید ویرایش کنید قرار دهید و مشاهده می کنید که منوی کوچکی ظاهر می شود.

با افزودن یک بلاک در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس، تمامی امکاناتی که به آن نیاز دارید، ایجاد می‌شود، مانند:

  • بلوک های گوتنبرگ
  • تکمیل خودکار اسلش
  • تصاویر را بکشید و رها کنید
  • بلوک های HTML زنده
  • طرح کلی سند
  • گزینه های متن جلد
  • جاسازی محتوا
  • دکمه ها
  • پاراگراف ‌ها
  • لیست ‌ها
  • نقل قول
  • تیترها
  • گالری تصاویر
  • ستون‌ ها
  • ابزارک ها

نتیجه گیری

به طور کلی ویرایشگر گوتنبرگ دارای یک افزونه کاربردی و سبک است که کاربران از آن برای ایجاد صفحات زیبا و ساده در وب سایت وردپرسی خود استفاده می کنند. اما امروزه همچنان بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از ویرایشگر کلاسیک به دلیل ساده بودنش و رابط کاربری راحتی که دارد استفاده کنند.

. امروزه ویرایشگر هایی مانند ویژوال کامپوزر، مداد زرد و المنتور وجود دارند که دارای رابط های بصری بسیار خوبی هستند و کاربران می توانند از آنها به جای ویرایشگر های گوتنبرگ و کلاسیک استفاده کنند، همچنین المنتور دارای ویرایش زنده است که می توانید در همان لحظه تغییرات اعمال شده را بر روی وب سایت خود مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات

خدمات ما

طراحی وب

تولید محتوا

سئو

طراحی گرافیک

طراحی اپلیکیشن

طراحی قالب و افزونه