تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

عناوین

وب سایت استاتیک چیست؟

اول بگذارید ببینیم که وب سایت استاتیک (به معنی ایستا و بدون حرکت) چیست. زمانی که شما یک سایت برای خود می‌سازید، این سایت حتماً باید دارای یک ظاهر مشخص باشد که به آن قالب وب سایت می‌گوییم.سپس محتوای شما که شامل متن، تصویر، فایل و … می‌شود درون این قالب قرار داده می‌شود. در طراحی سایت استاتیک، همه‌چیز به همین ختم می‌شود. یعنی کار شما پس از طراحی قالب و گذاشتن محتوا تمام شده است.

وقتی که یک سایت استاتیک است، همه بخش‌های آن به صورت دستی طراحی شده‌اند و مستقل از یکدیگر کار می‌کنند. این یعنی شما هر تغییری بخواهید روی وب‌سایت خود بدهید، باید این کار را به صورت دستی و با عوض کردن ظاهر آن انجام بدهید و راه دیگری ندارید. در واقع، وب‌سایت شما هیچ هسته‌ای ندارد و فقط یک پوستۀ ساده است. این در حالی است که در طراحی سایت داینامیک، شما یک پنل یا محیط مدیریتی دارید که به شما اجازه عوض کردن بخش‌های مختلف را می‌دهد. و بخش‌های دیگر سایت شما نیز با هر تغییر خود را هماهنگ می‌کنند. (در بخش بعد بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.)

وب سایت استاتیک

مزایا و معایب سایت های استاتیک

  • طراحی ابتدایی سایت های استاتیک، هزینۀ مالی و زمانی چندانی نمی‌برد.
  • تغییرات یک وب‌سایت استاتیک در آینده برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. چرا که هر تغییر کوچک باید در تک تک صفحات سایت اعمال شود و بابت هر بار تغییر شما باید هزینه‌ای به یک طراح بپردازید.
  • در یک سایت استاتیک، شما امکانات چندانی در اختیار نخواهید داشت.

مزایا و معایب سایت

 

مزیت های سایت های داینامیک

از جمله مهمترین مزایای یک سایت داینامیک می توان به این موارد اشاره کرد:

آپدیت آسان

یکی از مهمترین موارد در تفاوت سایت داینامیک و استاتیک امکان آپدیت و ویرایش آسان در سایت های داینامیک است. قطعا در هر کسب و کاری نیاز به ویرایش مداوم اطلاعات وجود دارد. سایت های داینامیک بهینه ترین کارکردها را در این خصوص ارائه می دهند. به خصوص در مورد سایت هایی که میزان محتوا و تعداد صفحات زیادی دارند این مزیت سایت های داینامیک بسیار با اهمیت می باشد. همچنین امکان گسترش و توسعه وب سایت در این نوع از سایت ها بسیار بهینه تر و کارآمدتر است.

تجربه کاربری بهتر

تفاوت سایت داینامیک و استاتیک در این است که سایت های داینامیک محتوا را بر اساس نیازهای کاربر عرضه می کنند. این مورد می تواند منجر به برقراری ارتباطی پایدارتر و نزدیک تر با مخاطبان شود.

داینامیک

معایب سایت های داینامیک

از جمله مهمترین معایب سایت داینامیک می توان به این موارد اشاره کرد:

فرآیند دشوارتر ساخت

این تفاوت سایت داینامیک و استاتیک می تواند ضربه مهمی به محبوبیت سایت های داینامیک وارد سازد. این سایت ها به گام های بیشتری جهت سازماندهی نیاز دارند و می بایست به دیتابیس ها نیز متصل گردند. این موارد موجب زمانبرتر شدن فرآیند ساخت این سایت ها و همچنین هزینه بیشتر آن می شود.

مشکلات اجرایی

یکی دیگر از موارد تفاوت سایت داینامیک و استاتیک این است که سایت های داینامیک دستورالعمل های بیشتری جهت پردازش دارند. فرآیند اجرایی این نوع از سایت ها پیچیده تر است و به زمان بیشتری نیز نیاز دارد. این مساله می تواند منجر به بروز نارسایی های در عملیات سایت و ارائه محتوای آن گردد.

تفاوت بین سایت داینامیک و استاتیک

با توجه به نکات ذکر شده و تفاوت بین سایت داینامیک و استاتیک، بهتر است پیش از تصمیم گیری برای راه انداری هر یک از این وب سایت ها، هدف خود از راه اندازی و کاربرد وب سایت را در نظر بگیرید.

همچنین شما می توانید برای خرید سایت آماده اقتصادی همین حالا اقدام کنید!

به طور کلی اگر بخواهیم تمام مطالب بالا را جمع بندی کنیم، تفاوت بین سایت داینامیک و استاتیک را می‌توان در بند های زیر خلاصه کرد:

  1. هزینه راه اندازی اولیه در وب سایت استاتیک کم و در وب سایت داینامیک زیاد است.
  2. هزینه ارتقا و به روز رسانی در وب سایت های استاتیک زیاد و در وب سایت های داینامیک رایگان است.
  3. برای به روز رسانی سایت داینامیک بر خلاف سایت استاتیک نیاز به دانش طراحی وب سایت ندارید.
  4. امنیت سایت های استاتیک از داینامیک بالاتر است.
  5. صفحاتی که می‌توانند روی سایت آپلود شوند در نوع استاتیک محدود و در نوع داینامیک نامحدود هستند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ویرا  امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات

پیمایش به بالا

خدمات ما

طراحی وب

تولید محتوا

سئو

طراحی گرافیک

طراحی اپلیکیشن

طراحی قالب و افزونه