تاثیر تجربه کاربری در سئو سایت

عناوین

مفهوم تجربه کاربری

اثر متقابلی که کاربران در مواجهه با وب سایت، برند، محصولات و خدمات شما دریافت می کنند، همان تجربه کاربری است. به زبان ساده تر می توان گفت که تجربه کاربری یک مفهوم کلی است که می تواند بر توسعه پذیری محصولات، فرآیند بازاریابی و پشتیبانی مشتریان اثر بگذارد. به پشتوانه این حرف می توان گفت که مفهوم تجربه کاربری پیوندی عمیق با سئوی سایت دارد.

مفهوم تجربه کاربری

ارتباط سئو و تجربه کاربری

سال های ابتدایی آشنایی با مفهوم سئو، زمان آزمون و خطا بود. در آن دوره تنها کافی بود که محتوای وب سایت را با کلیدواژه ها و ساختن محتوای بی کیفیت پرکنید. مخفی کاری با متن سفید و تبادل بک لینک، تنها نکاتی بود

که در آن سال ها به شما کمک می کرد. خوشبختانه در سال 2021 بسر می بریم و دیگر تکنیک های گذشته در سئو معنایی ندارد.

ارتباط سئو و تجربه کاربری

چرا باید به بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت اهمیت دهیم؟

ارائه تجربه کاربری خوب، به‌سرعت در حال تبدیل شدن به مهم‌ترین وجه تمایز میان سایت‌ها است. اما چرا؟ تصور کنید کاربری حین تعامل با سایت شما تجربه منفی پیدا کند یا با مشکلی مواجه شود و از سایت شما خارج شود. حتی اگر این اتفاق فقط یک بار رخ دهد، به احتمال زیاد آن کاربر دیگر به سایت شما مراجعه نخواهد کرد، و در بدترین حالت تجربه خود را درباره این موضوع با بقیه در میان خواهد گذاشت.

شاید باور نکنید، ولی وب سایت کسب‌وکارهای بسیاری علی رغم برخورداری از خدمات و محصولات خوب، دقیقاً به همین دلیل از دور رقابت خارج شده است. بنابراین تجربه کاربری در بحث طراحی سایت مهم است،

چون تلاش می‌کند نیازهای کاربر را برآورده کند، و هدف نهایی آن، ارائه تجربه مثبت به کاربر و ایجاد وفاداری به محصول یا برند است. اما اگر بخواهیم کمی گسترده‌تر به توضیح این موضوع بپردازیم، توجه به تجربه کاربری در طراحی سایت، بنا به چند دلیل بسیار حائز اهمیت است:

چرا باید به بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت اهمیت دهیم

1- سایت را برای کاربران جذاب‌تر می‌کند

انسان‌ها ذاتاً به زیبایی علاقه دارند. همان‌طور که هنگام دیدن یک چهره یا منظره زیبا، دوست داریم بارها آن را تماشا کنیم و لذت ببریم، در مورد سایت‌هایی که طراحی زیبا و منحصر بفردی دارند نیز همین طور است. وقتی کاربر وارد سایتی می‌شود که از نظر طراحی، تم رنگی، و محتوای بصری و متنی جذابیت دارد، از استفاده از آن لذت می‌برد و احساس خوبی پیدا می‌کند. در نتیجه تمایل پیدا می‌کند که برای دفعات بعدی نیز به همان سایت مراجعه کند و این یعنی ایجاد جذابیت برای کاربر.

2- باعث بهبود و افزایش نرخ تبدیل می‌شود

‌سایت‌های متعددی وجود دارند که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می‌کنند، اما مشتریان همیشه سایتی را انتخاب می‌کنند که تجربه کاربری آسان و جذاب‌تری دارد. طبق مطالعات انجام شده، تجربه کاربری خوب، می‌تواند نرخ تبدیل را تا 400 درصد افزایش دهد! همچنین ثابت شده که قابلیت کاربرد و دسترسی بهینه به امکانات سایت، تأثیری باورنکردنی در رضایت مشتریان دارد، و می‌تواند تمایل کاربران به بازدید از صفحات سایت و خرید را افزایش دهد.

3- استفاده از سایت را برای کاربران راحت و آسان می‌کند

ذهن اغلب افراد این روزها به‌دلیل مشغله‌های متعدد شخصی و کاری خسته است، و هیچ کس دوست ندارد تجربه جستجوی آنلاین برای یک موضوع، یا خرید یک محصول نیز به سایر دغدغه‌هایش اضافه شود. همه می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظرشان برسند. پس بسیار مهم است که کاری کنید کاربر به آسان‌ترین شکل ممکن و بسیار راحت از امکانات سایت شما استفاده کند. در غیر این صورت ده‌ها سایت دیگر وجود دارند، که کاربر به آنها مراجعه کند.

چه مواردی بر تجربه کاربری تاثیر گذار هستند؟

حال می خواهیم به عواملی که می توانند از افت سئو سایت شما جلوگیری کرده و برتجربه کاربری سایت تاثیر گذار باشند اشاره ای کنیم.

  • سرعت سایت
  • بهینه بودن برای موبایل
  • کامل بودن محتوا
  • به روز بودن محتوا
  • استفاده از مالتی مدیا
  • طراحی زیبا
  • پاپ آپ، تبلیغات، بنرها و …
  • لینک سازی داخلی
  • لینک سازی خارجی

از تاثیر گذار ترین عوامل در تجربه کاربری وب سایت به شمار میروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات

خدمات ما

طراحی وب

تولید محتوا

سئو

طراحی گرافیک

طراحی اپلیکیشن

طراحی قالب و افزونه