انواع روش های تولید محتوا چیست؟

عناوین

روش های تولید محتوا

تولید محتوا در فضای مجازی انواع مختلفی دارد و هر کدام توانسته به هر نحوی مخاطبین خود را جذب کند. شما می توانید با روش هی مختلف تولید محتوا با توجه به نوع کسب و کار خود از آن استفاده کنید. ما می خواهیم شما را با 10 روش تولید محتوا آشنا کنیم.

 

1- محتوای متنی

 

تولید محتوای متنی

 

رایج ترین محتوا،محتوای متنی هست. با نوشتن مقالات آموزشی  و متن های جذاب کاربران به خواندن محتوا ترغیب کنید. محتوای متنی  نه نتها اطلاعات با ارزشی را ارائه می دهد،بلکه مفاهیم و رویداد ها را هم برای مخاطبان توضیح می دهد.

 

 2- محتوای تصویری یا اینفوگرافیک

بیشتر مردم فکر می کنند که محتوای تصویری سخت است و به محتوای متنی روی می آورند. اما اینطور نیست و محتوای تصویری یا اینفوگرافیک برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارد؛چون ترجیح می دهند  تمام اطلاعات مورد نیازشان را از یک تصویر بدست بیاورند تا یک محتوای طولانی و قطور.

 

معرفی 2 روش برای ارائه محتوای تصویری:

 

تصویر از صفحه

 

تولید محتوا با اسکرین شات

 

تصویر از صفحه یا اسکرین شات روشی برای ارائه محتوا های آموزشی هست که می توان با گوشی یا رایانه انجام داد.

 

اینفوگرافیک

 

تولید محتوا با اینفوگرافی

 

اینفوگرافیک یکی دیگر از روش ها ست که تصاویری از خلاصه ی محتوا است که ذهن کاربران را درگیرمی کند و باعث می شود که زمان بیشتری در سایت شما باشند و افزایش سایتتان بالا برود.

 

3- محتوای صوتی

 

تولید محتوای صوتی

 

بعد از محتوای متنی ،محتوای صوتی رایجترین محتوا ست و امروزه بیشتر مردم فرصت کافی برای خواندن محتوای متنی ندارند و به محتوا های صوتی روی می آورند و می توانند با گوش دادن اطلاعات مورد نیاز را بدست بیاورند.

 

 4- محتوای ویدیویی

 

تولید محتوای ویدیویی

 

اگر کسب و کار فروشگاهی مانند دیجیکالا دارید، محتوای ویدیویی حدود 70 درصد می تواند برای فروش محصولات شما کمک کند.اما بایستی هنگام تولید محتوا به نکات زیر توجه داشته باشید که عبارت اند از:

 

نوشتن متنی کوتاه:

با متنی کوتاه در مورد محصولات شما به کاربران کمک می کند که قرار است از ویدئو شما چه چیزی دریافت کند. همیشه یادتان باشد که کلمات کلیدی به راحتی در جست وجو گوگل طاهر شوید.

 

درج آدرس سایت:

بهترین کاری که می توانید انجام دهید تا اسم سایت تان در ذهن کاربران ماندگار باشد؛این است که در ویدئو ها آدرس سایت را درج کنید تا از این راه شما را پیدا کنند.

 

انتخاب عنوانی زیبا و جذاب:

یک کاور یا یک عنوان خوب و جذاب حس کنجکاوی کاربران را برای تماشای ویدئو شما داد. به عنوان مثال: انواع افزونه های وردپرس یا افزونه های امنیتی وردپرس این نوع موضوعات برای برنامه نویس ها و وردپرس کارها خیلی  مهم است.

 

نوشتن سناریو:

باید سناریو برای ویدئو تان داشته باشید و هر چقدر خوب و چذاب باشد به ویدئوتان کمک می کند..به عنوان مثال اگر دو نفر هستید ومی خواهید موضوعی مانند چرا باید سایت داشته باشید؛ یک نفر می تواند سوال بپرسد و دیگری دلایل آن را بگوید . خیلی مهم است که بتوانید در 10 ثانیه اول ویدئو کاربران را راضی نگه دارید.

 

شما می توانید ویدئو های خود را در سایت هایی مانند: یوتیوب،آپارات ، نماشا و … بگذاارید.

 

 5- محتوا ترجمه متن ها

 

ترجمه متن ها

 

شما می توانید با استفاده از ترجمه متن ها مقالات خود را افزایش داده و محتوا های قدیمی را بروزرسانی کنید. همچنین با ترجمه متن ها می توانید کسب درامد داشته باشید و به نکاتی اشاره کنید که سایت های دیگر به آن هیچ یا کمتر پرداخته اند.

 

6- محتوا خبری

 

تولید محتوای خبری

 

اگر می خواهید که خبرنگار شوید و مجلات خبری بنویسید،باید از محتوای خبری استفاده کنید. برای اینکه محتوای خبری تولید کنید باید خبر ها معتبر و به روز باشند،چون این اطلاعات اصولا رسمی هستند و قرار است به مخاطبان اطلاعات خاصی بدهد.

 

 7- محتوا تلفیقی

 

تولید محتوای تلفیقی

 

شما می توانید با استفاده از محتوای تلفیقی از چند روش مختلف و همزمان انجام داد.مثلا برای

مقاله برای سایت از محتوای متنی و تصاویر استفاده می شود یا برای گرفتن نمرات خوب چه در موسیقی

یا هنر و چه در امتحانات می توانید از آموزش آنلاین و هم از آموزش های کلاسی استفاده کنید که به این نوع محتوا، محتوای تلفیقی گویند.

 

 8- محتوا وبینار

محتوای وبینار به محتوایی می گویند که به صورت آنلاین و با هدف پاسخگویی به سوالات انجام میدهد.

 

9- محتوا آموزشی

 

تولید محتوای آموزشی

 

محتوای های آموزشی از محتوای تلفیقی پیروی می کند.البته این موضوع برای هر نوع آموزشی متفاوت است. مثلا آموزش آشپزی که در فضای مجازی یا اینستاگرام می بینید؛ از محتواهای متنی،تصویری و ویدئویی استفاده شده یا موزیک ویدئو که از اسمش معلوم است که از محتوای ویدئو و صوتی پیروی می کند.

 

10- محتوا در شبکه اجتماعی

 

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی 

 

همنطور که در محتوا های قبلی توضیح داده شده،در شبکه های اجتماعی مانند :اینستاگرام ،تلگرام ،واتس اپ و … می توان محتوا های گوناگونی گذاشت و حتی می توان در تلگرام و واتس اپ اکانت بیزینس راه اندازی کرد و با وصل کردن به اکانت اینستاگرام یا توییتر خود کسب درامد خود را رونق دهند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات

پیمایش به بالا

خدمات ما

طراحی وب

تولید محتوا

سئو

طراحی گرافیک

طراحی اپلیکیشن

طراحی قالب و افزونه