هاست پایتون چیست و چه نیازی را رفع می‌کند؟

عناوین

اگر پایتون ماکسیمالیست‌ها را (یعنی آن‌هایی که عاشق این زبان هستند و سعی دارند این عشق را به‌زور در همۀ برنامه‌نویس‌ها ایجاد کنند!) در نظر نگیریم، الحق که پایتون زبان برنامه‌نویسی پویا و جذابی است!

کلی برنامه و سایت و پلتفرم وجود دارد که با این زبان برنامه‌نویسی محبوب ساخته شده‌اند. تمام این برنامه‌‌ها برای اینکه در دسترس کاربران قرار بگیرند، باید روی فضایی به نام هاست ذخیره و نگهداری شوند و هاست پایتون، بهترین و سازگارترین گزینه با این زبان برنامه‌نویسی است.

حالا هاست پایتون چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

در این مقاله می‌خواهیم راجع‌به همین موضوع صحبت کنیم. برای شروع، بیایید ببینیم با چه چیزی طرف هستیم؛ این شما و این تعریفی کامل از هاست پایتون.

هاست Python چیست؟

اول بیایید جداگانه ببینیم پایتون و هاست چیست.

هاست در لغت به ‌معنای میزبان است. در دنیای کامپیوترها و شبکه، به فضا و حافظه‌ای از یک سرور که وظیفۀ میزبانی از سایت، اپلکیشن‌ها، داده‌ها و اطلاعات کاربران را بر عهده دارد، هاست می‌گویند.

و اما پایتون چیست؟

پایتون نام یک نوع مار است که نامش روی یک زبان برنامه‌نویسی محبوب قرار گرفته است؛ پس منظور ما از پایتون در اینجا، همین زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است که برای مصارف مختلفی مثل طراحی و توسعۀ وب، تحلیل داده، پردازش‌های علمی، توسعۀ هوش مصنوعی و… مورد استفاده  قرار می‌گیرد.

این از دو مفهومی که باید معنایشان را بررسی می‌کردیم. برگردیم سراغ موضوع بحث خودمان و ببینیم هاست پایتون چیست.

هاست پایتون، هاستی است که عمکلردش مختص اپلکیشین‌ها و برنامه‌های ساخته‌شده با زبان پایتون بهینه شده است.

پایتون

با پایتون چه کاری می توان انجام داد؟

این یک سوال هوشمندانه است و ارائه پاسخ دقیق برای آن آسان نیست. اجازه دهید در سه بخش به این سوال پاسخ دهیم.

استفاده از پایتون را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • توسعه برنامه‌های کاربردی وب(اپلیکیشن)
  • Data Science و Machine Learning
  • اسکریپت‌نویسی
  • از آنجایی که ما در مورد میزبانی پایتون بحث می کنیم، وارد جزئیات بیشتر نمی شویم.

هاست

هاست پایتون دقیقاً چیست؟

اگر وب سایتی دارید که با پایتون طراحی شده است، باید از یک میزبان وب استفاده کنید تا کار را برای شما آسان کند. برنامه ها و ویژگی های میزبان نصب ماژول های پایتون را برای شما آسان می کند. همچنین سرعت و بهره وری را به طور چشمگیری افزایش می دهد. هاست یک میزبان لینوکس است که برای استفاده با برنامه های طراحی شده با پایتون با نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بهینه شده است.

هاست پایتون

چرا خرید هاست پایتون؟

هاست Python سازگاری عالی برای توسعه وب را امکان پذیر می کند و استفاده از Python را در اپلیکیشن‌های پیشرفته تضمین می کند. پردازش بیگ دیتا در محیط‌های علمی و با فناوری پیشرفته مشارکت اغلب نیاز به مشارکت پایتون دارند. کدهای پایتون به سمت زبان انگلیسی گرایش دارند و اسکن را آسان می کنند. هاست پایتون معمولاً برای اپلیکیشن‌های کراس-پلتفرمی مناسب است و می‌تواند در برنامه‌های امنیتی نیز استفاده شود. توصیه می شود قابلیت ارائه دهنده هاست پایتون را برای برآورد ساختن پیش نیازهایتان مورد بررسی قرار دهید.

چرا مردم پایتون را انتخاب می‌کنند؟

1. بدون code assembling

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده(interpreted) است و با پرش از کامپایل کد در زمان شما صرفه جویی می کند. شما می توانید تمام برنامه های خود را در مک، ویندوز و اکثر انواع یونیکس اجرا کنید.

2. سینتکس ساده و خوانا

پایتون کدنویسی کارآمدی دارد و می تواند یک پلتفرم قدرتمند و زیبا برای توانمندسازی برنامه نویسان ارائه دهد. کاربران با تجربه و حتی تازه کار می توانند به سرعت خود را با زبان تطبیق دهند.  تمام عبارات شما را از طریق اعلام احتمال خطا، تورفتگی یا نقطه گذاری، و حذف درهم ریختگی بصری سازماندهی می کند.

3. یادگیری آسان

از آنجایی که کدنویسی پایتون خوانا و ساده است، هم برنامه نویسان با تجربه و هم مبتدیان می توانند از آن بهره ببرند. یادگیری آن نسبتاً آسان است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

4. Library غنی

پایتون دارای یک Library استاندارد غنی است و نیازی به نصب پکیج‌ها به طور جداگانه نیست. این شامل ابزارها و پشتیبانی برای ایجاد رابط کاربری گرافیکی، پروتکل‌ها، آزمایش، اتصال به دیتابیس و تجزیه است.

مزایا

استفاده از پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی وب مزایای زیادی دارد. پایتون یک انتخاب عالی برای بسیاری از کسب و کارها است و دلایل زیادی برای انتخاب و استفاده از پایتون وجود دارد.

انعطاف پذیری، خوانایی، مقیاس پذیری، قابلیت حمل و سرعت برخی از مزایای پایتون است. همچنین پایتون یکی از تنها زبان‌های برنامه‌نویسی است که از برنامه‌های ریاضی فشرده پشتیبانی می‌کند.

در ادامه خواهیم گفت مزایای پایتون چیست و چرا باید از پایتون برای توسعه اپلیکیشن وب استفاده کنید.

۱. پایتون چند منظوره است.

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره سطح بالا با طیف گسترده ای از برنامه‌های کاربردی است. از توسعه وب سایت با استفاده از چارچوب‌هایی مانند جنگو و پیرامید گرفته تا توسعه بازی و توسعه رابط کاربری گرافیکی دسکتاپ و اسکریپت نویسی وب، در همه موارد فوق، پایتون یک زبان بسیار کاربردی است.

پایتون در چندین پلتفرم برای توسعه محصولات میان‌افزار مختلف استفاده می‌شود و دامنه‌های کاربردی زیادی را در بر می‌گیرد.

همچنین پایتون یک انتخاب بهینه برای عملیات امنیتی است. امنیت اطلاعات، امنیت وب سایت و امنیت سایبری همگی قابلیت‌هایی هستند که با پایتون قابل پیاده سازی هستند. می‌توانید مثال‌های بسیاری از برنامه‌های کاربردی وب پایتون را در Applications for Python بخوانید.

۲. بهره‌وری توسعه‌دهنده را افزایش می‌دهد

بهره وری یک ویژگی بزرگ برای پروژه‌های وب است. ایدئولوژی پایتون پیروی از قراردادها و اجتناب از کارهای تکراری است که زمان زیادی را می‌گیرد. به همین دلیل، پایتون یک زبان بسیار انعطاف پذیر است. برنامه شما، با تایپ پویا، کدنویسی و اشکال زدایی، توسط هر توسعه دهنده نرم افزاری آسان تر است.

استفاده مجدد از قالب‌ها و ماژول‌ها از نظر زمان بسیار کارآمد است و سینتکس آسان برای استفاده، کل فرآیند توسعه را بهینه می‌کند. فریم‌ورک‌های تست واحد و اشکال‌زدایی را فراموش نکنید، همچنین ویژگی‌های یکپارچه‌سازی فرآیند نیز به مزایا اضافه شده است، که آن را به انتخابی ایده‌آل در هنگام کار در مهلت‌های زمانی دقیق تبدیل می‌کند.

۳. پشتیبانی گسترده از کتابخانه

بزرگترین مزیت پایتون تعداد کتابخانه‌های شخص ثالثی است که از آن پشتیبانی می‌کند. کتابخانه پایتون قطعه ای کد از پیش نوشته شده است که می‌توانید آن را در پروژه خود یا مجموعه ای از ماژول‌ها قرار دهید. کتابخانه استاندارد Python که به زبان C نوشته شده است، مجهز به نحو، توکن‌ها و ماژول‌های اصلی است.

همچنین توسعه دهندگان پایتون دارای مخزن گسترده ای از کامپوننت‌ها و نرم افزار پایتون در قالب فهرست بسته پایتون (PyPI) هستند. این کتابخانه‌های خارجی را می‌توان برای نوشتن اسناد، آزمایش خودکار، اسکریپت نویسی مرورگرهای وب، مدیریت پایگاه‌های داده، گرافیک و CGI، سرورهای ایمیل، و threading استفاده کرد.

علاوه بر این، تعداد زیادی کتابخانه نیز برای توابع علمی‌و ریاضی موجود است، مانند NumPy، TensorFlow، Pandas، SciPy و PyTorch.

۴. قابل حمل است

کدهای پایتون به گونه ای طراحی شده است که بسیار قابل حمل باشد بدین معنا که توسط تمامی‌سیستم عامل‌ها، ویندوز، لینوکس، یونیکس و macOS پشتیبانی می‌شود. کد پایتون می‌تواند در سیستم عامل‌ها و محیط‌های مختلف بدون نیاز به هیچ گونه تغییری اجرا شود. همچنین شامل جعبه ابزار Tcl GUI برای پیاده سازی رابط کاربری گرافیکی قابل حمل است.

همچنین پشتیبانی باورنکردنی پیشرفته ای برای ادغام با سایر زبان‌های برنامه نویسی دارد. صفحه GitHub برای CPython، پیاده‌سازی مرجع پایتون در C، بیش از 38.7 هزار ستاره و بیش از 1500 مشارکت‌کننده دارد. به طور مشابه، می‌توان از آن در کنار جاوا، C، C++، جاوا اسکریپت یا روبی استفاده کرد.

در واقع به عنوان پایه برای بسیاری از برنامه‌های کاربردی وب استفاده می‌شود. در واقع برنامه نویسان کد برنامه نویسی حیاتی را به زبان C/C++ یا جاوا می‌نویسند و از ماژول‌های برای اتصال اجزای مختلف به یکدیگر استفاده می‌کنند.

کلام آخر

زبان برنامه‌نویسی پایتون مزایای زیادی برای کسب‌وکارهای نوپا دارد. در کنار سادگی، خوانایی کد و انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و سازگاری با نسل‌های جدید و قدیم برنامه‌نویسی را نیز فراهم می‌کند.

مزایا بسیار زیاد است. پس از بررسی دقیق نیازمندی‌های پروژه‌تان است که اگر واقعاً مناسب است، از آن استفاده کنید. اکثر پروژه‌ها با استفاده از پایتون پیشرفت می‌کنند.

طراحی کاربرپسند، تطبیق‌پذیری، منحنی یادگیری و بسیاری از ویژگی‌های دیگر پایتون، توسعه‌دهندگان را وادار می‌کند تا وظایف را بدون دردسر و نیاز به کارهای پیچیده، اجرا کنند. از این رو، با تکمیل آن با یک سرویس میزبانی وب‌رمز، با عملکرد عالی، قدرت آن را افزایش دهید تا بیشترین استفاده را از برنامه‌های خود ببرید.

بنابراین، اگر یک پروژه وب در ذهن دارید، وب‌رمز می‌تواند به شما در کاوش و تحقق آن کمک کند. هر زمان که خواستید با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما در زمینه توسعه به شما کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات

پیمایش به بالا

خدمات ما

طراحی وب

تولید محتوا

سئو

طراحی گرافیک

طراحی اپلیکیشن

طراحی قالب و افزونه